Коомдук транспорт — айдоочулардан жана эл ташуу кызматын көрсөткөн компаниялардан чоң жоопкерчиликти талап кылган тармак. Айдоочулардын колунда күн сайын жүздөгөн адамдардын өмүрү болгондуктан алар чыныгы иш билги жана сабырдуу болушу керек.
Айдоочу үчүн жазылбаган эрежелер боюнча этикет мугалими Нуржан Исмаилова түшүндүрүп берди.
Тазалык
"Эшигин көрүп төрүнө өт" дегендей, кайсы гана кызмат көрсөтүү жааты болбосун кардардын көзүнө алгач тазалык жана тыкандык урунат. Андыктан эл ташуучу транспорттун ичи-тышы, отургучу жана кармоочтору таза болгону жакшы. Муну менен катар жайкысын ысып, кышкысын үшүп турган жүргүнчүлөргө транспорт ичинде ыңгайлуу шарт түзүп берген туура.
Чөгүңкү маанай менен ишке чыкпа
Жашоодо ар кандай учурлар болот эмеспи. Кээде бирөөгө жиниң келет, маанай чөгөт, же бир нерсеге сарсанаа болосуң дегендей. Албетте, бул нерсе ишке дагы терс таасир этиши мүмкүн. Андыктан жан дүйнө кыйналып турган учурда ишке чыкпай эле койгон туура. Жогоруда айтылгандай, айдоочу рулда отурганда бир эле учурда ондогон адамдын өмүрүнө жоопкер болот.
Уруш-талаштын кереги жок
Пикир келишпестик, уруш-талаш чоң негатив жаратары айдан ачык. Бул нерсе кардардын дагы, айдоочунун дагы маанайын түшүрүп, айрым учурда өзүнөн чыгарып жибериши мүмкүн. Эки тарап тең эмоцияга алдырбаганы жакшы. Өзгөчө бул айдоочуларга тиешелүү, анткени ал кызмат көрсөтүп жаткан адам.
Башкага алагды болбо
Кулагына ийини менен телефонду такап алган, бир колунда суусундук, экинчисинде акча менен руль, оозунда чылым... Ар бириңер эле ушундай айдоочуну көрсөңөр керек. Өзүңөр деле элестетип көрсөңөр, мындай учурда жол белгиге, жүргүнчүнүн өтүнүчүнө, алды-арттагы автолорго көңүл буруу деле оңой эмес да.
Аялдаманы айтып тур
Айдоочу аялдамаларды айтып турганы жакшы. Анткени транспортто шаарды жакшы билбеген же кысылышта сыртты карай албай бара жаткан жүргүнчүлөр болушу ыктымал.