00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 08:00
08:00
4 мин
Утро хорошего дня
"Чума во время любви" : режиссер о фильме и жизни ученого Петра Тарасова
08:04
43 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 09:00
09:00
5 мин
Ежедневные новости
12:01
4 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ачык кеп
Кыргыз армиясынын жүзү Улуттук гвардия баскан баскан 32 жыл – эмне өзгөрдү, эмнеге жетишти?
15:05
43 мин
Ежедневные новости
16:01
3 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Ежедневные новости
18:01
5 мин
Жаңылыктар
19:01
4 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 20:00
20:00
5 мин
Ачык кеп
Кыргыз армиясынын жүзү Улуттук гвардия баскан баскан 32 жыл – эмне өзгөрдү, эмнеге жетишти?
23:05
43 мин
Утро хорошего дня
"Чума во время любви" : режиссер о фильме и жизни ученого Петра Тарасова
06:04
43 мин
On air
06:58
2 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 08:00
08:00
4 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 09:00
09:00
4 мин
Күн башат
Кесиптик кошуундардан Эмгекти көзөмөлдөө мекемеси эмнеси менен айырмаланат?
09:05
43 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 12:00
12:01
3 мин
Будь в курсе
28 попыток: как в Кыргызстане сдают на водительские права
12:04
39 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 13:00
13:01
3 мин
Sputnikteн сүйлөйбүз
Жайында көп таралган жаракаттар жана биринчи жардам көрсөтүү ыкмалары
13:04
24 мин
Sputnikteн сүйлөйбүз
Бишкек ТЭЦине “Газпром” газ жеткирет — күз-кыш жылытуу мезгилине даярдык, реформа кандай жүрүүдө?
13:31
26 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 14:00
14:01
3 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 15:00
15:01
3 мин
Ачык кеп
Кыргызстан ЕАЭБде автохаб боло алат — Евразиялык бирдиктүү рыноктун артыкчылыктарын кандай колдонуп жатабыз?
15:05
47 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 16:00
16:01
3 мин
Максимальный репост
Здесь можно получить профессию будущего – интервью с деканом ЕТФ КРСУ
16:05
0 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 17:00
17:01
3 мин
Туяк
Танк менен кошо күйүп, бирок аман калган Апсамат Аширбаевди энеси тааныбай коёт
17:04
43 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 18:00
18:01
5 мин
Тема дня
Безопасность путешествий: как действует туристическая милиция в 2024
18:07
41 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 19:00
19:01
5 мин
Стопкадр
Кино актриса болуу үчүн эмнелерге даяр болуу зарыл?
19:06
41 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 20:00
20:01
5 мин
Киноблог
Путь режиссера: как короткометражки открывают дорогу к большому кино
20:06
45 мин
Ачык кеп
Кыргызстан ЕАЭБде автохаб боло алат — Евразиялык бирдиктүү рыноктун артыкчылыктарын кандай колдонуп жатабыз?
23:05
47 мин
КечээБүгүн
Эфирге
г. Бишкек89.3
г. Бишкек89.3
г. Каракол89.3
г. Талас101.1
г. Кызыл-Кыя101.9
г. Нарын95.1
г. Чолпон-Ата105.0
г. Ош, Жалал-Абад107.1

ЖМК: МН-17 кыйраган күнү украиналык Су-25 ок-дарысыз кайтып келген

© Sputnik / Маша Росс / Медиабанкка өтүүМесто крушения малайзийского Boeing 777
Место крушения малайзийского Boeing 777 - Sputnik Кыргызстан
Жазылуу
Боинг атып түшүрүлөрдөн бир саатча мурун чабуул коюучу үч аскер учагы абага көтөрүлгөн. Учактардын бири "аба — аба" ракеталары менен жабдылган болчу. Ал базага кайтып келгенде анда ракеталар жок болуп чыкты, ал эми учкуч абдан корккон абалда болчу деп жазышат ЖМКлар.

БИШКЕК, 24-дек — Sputnik. Донецктин жанында Малайзиянын Boeing учагы кыйраган күнү Украинанын абадан чабуул коюучу Су-25 учагы аэродромдон "аба – аба" ракеталары менен учуп чыгып, кайра ок-дарысыз кайтып келген, ал эми учкуч абдан корккон абалда болчу. Бул жөнүндө "Комсомольская правда" авиабазанын кызматкерине таянуу менен жазган жана ал адамды гезит "жашыруун күбө" деп атаган деп билдирет РИА Новости.

Гезиттин маектеши "Днепропетровск шаарында, Авиаторское айылчасында болчумун" деп айтып берген.

"Бул кадимки эле аэропорт. Ал жерде ошол мезгилде ок аткыч учактар менен вертолёттор жайгаштырылган болчу, — деген ал.

"Учактар үзгүлтүксүз учуп, бомба таштап, Су-25 учактары Донецкке, Луганскка бомбаларды ыргытып жаткан. Бул узакка созулду. Күндүн экинчи жарымында, Боинг атып түшүрүлөрдөн бир саатча мурун чабуул коюучу үч аскер учагы абага көтөрүлгөн. Саат канчада экени так эсимде жок. Учактардын бири ракеталар менен ("аба – аба") жабдылган эле. Ал Су-25 болчу", — деди гезиттин маектеши.

Ал ракеталарды "аба – жер" классындагылар менен чаташтырышы мүмкүн эместигин белгилеген.

"Жок, мен алмаштырып алышым мүмкүн эмес. Алар көлөмү, канаты, боёгу менен айырмаланып турат. Бутага мээлей турган учтары да башка болот. Таанып айырмалоо оңой эле", — деп кошумчалады учкуч.

"Ошентип, бир аз убакыттан кийин бир гана учак кайтып келди. Экөө атып түшүрүлгөн экен. Украинанын чыгыш жагында бир жерде болду деп айтышты мага. Учактардын эки ракета асып кеткени кайра келди. Бирок ракеталары жок эле. Учкуч абдан коркуп алыптыр болчу", — деп айтып берди гезиттин маектеши.

"Аны учактан алып түшүрүшкөндө, ал: "Башка учак экен" деген сөздү айтты. Кечинде учкучтардын бири ошол эле Волошинге: "Учакка эмне болду?" деген суроо берди. Тиги болсо: "Учак болбой турган убакта болбой турган жерде болуп калды…" деп жооп берди. Талкуулоого болгон бардык аракеттер ошол замат токтотулуп жатты. Анын үстүнө учкучтар көпчүлүгү ич ара сүйлөшүп жатышты, алар ушундай… намыскөй келишет", — деп билдирди учкуч гезитке.

Маектеш СУ-25тин капитаны Boeingди аскер учагы деп жаңылып калган болуш керек деген оюн билдирди. "Мүмкүн. Аралык чоң, ал жөн эле кайсы учак экенин так көрбөй калышы ыктымал болчу".

Андай ракеталар "өзүнүн эң жогорку көтөрүлүшү болгон 7 миң метр бийиктикте" да бутаны 3-5 чакырым аралыкта кармай алышат деп түшүндүрдү ал.

"Учак жөн эле тумшугун өйдө көтөрүп, анан ошол абалда бутаны кармап, ракетаны коё бере алат. Бул ракета 10 чакырымдан ашык аралыкка учат", — деп айтып берди учкуч газитке.

Анын айтымында, ракета корпуска тийиши мүмкүн.

"Бул жасалыш үлгүсүнө жараша болот. Корпуска 500 метр аралыктан да тийиши мүмкүн", — деди ал.

Ракетанын сыныктары учактын корпусуна топтошуп тийгенин комментарийлеп жатып, гезиттин маектеши: "Ушундай ракета да бар. Майдаланып кетүү принциби — ал жарылганда майда бөлүктөргө чачырап кетет. Андан кийин ракетанын ок-дарылуу негизги бөлүгү согот".

Malaysia Airlines авиакомпаниясынын Boeing-777 учагы 17-июлда Амстердамдан Куала-Лумпурга учуп бара жатып Украинанын Донецк шаарына жакын жерде кыйроого учураган. Анда 298 адам бар болчу, алардын 193 голландиялыктар эле. Учуп бара жаткандардын эч кимиси аман калган эмес. Киев бийлиги учактын кыйроосуна ыктыярчыларды айыптап, алар болсо аба кемесин мындай бийиктиктен атып түшүрүүгө мүмкүндүк берүүчү каражаттарынын жоктугун билдиришкен. Кырсыкты иликтөө боюнча алдын ала маалыматта учак "жогорку кубаттуулуктагы көп сандагы объекттердин сырттан көрсөткөн таасири астында келтирилген структуралык зыяндын себебинен абада кыйрап калган. Бирок ал объекттердин кайдан келип чыкканын аныктоо мүмкүн болгон жок" деп айтылган.

Жаңылыктар түрмөгү
0