https://sputnik.kg/20240618/kytay-kyrgyzstan-ozbekstan-temir-zholu-1086190621.html
Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан темир жолу: Бишкек канча каражат салат?
Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан темир жолу: Бишкек канча каражат салат?
Sputnik Кыргызстан
Темир жолду иштете турган биргелешкен ишкана түзүү үчүн Кытай насыя берери белгиленди. 18.06.2024, Sputnik Кыргызстан
2024-06-18T16:50+0600
2024-06-18T16:50+0600
2024-06-18T16:50+0600
экономика
жогорку кеңеш
финансы
кредит
кытай — кыргызстан — өзбекстан темир жолу
https://sputnik.kg/img/104872/56/1048725619_806:673:3250:2048_1920x0_80_0_0_303f52c3d0e3e80f6c8e16d03515996c.jpg
БИШКЕК, 18-июн. — Sputnik. Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан темир жолунун курулушу боюнча техникалык-экономикалык негиздеме даяр. Бул тууралуу Жогорку Кеңештин Транспорт, коммуникациялар, архитектура жана курулуш боюнча комитетинин жыйынында "Кыргыз темир жолу" ишканасынын жетекчиси Азамат Сакиев билдирди. Ал депутаттарга темир жолду куруу боюнча келишимди ратификациялоо мыйзам долбоорун сунуштады.Маалыматка ылайык, долбоордун баасы 4 миллиард 700 миллион долларды түзүп, анын 50 пайызын Кытай насыя түрүндө бөлөт. Калган сумма биргелешкен ишканадагы үлүшкө жараша ар бир мамлекетке бөлүнөт.Депутат Бактыбек Сыдыков бийлик курулушка 1 миллиард долларды кайдан табарын сурады. Сакиев Кытай тарап биргелешкен ишкана куруу үчүн Кыргызстанга кредит берүүгө милдеттенме алган деп жооп берди."Биргелешкен ишкана түзүлүп, курамына үч тарап кирет. Башкы кеңсеси Бишкекте жайгашат. Каржы булактары, эксплуатациянын мөөнөтү көрсөтүлгөн инвестициялык келишимди талкуулап жатабыз. Кытай менен Өзбекстан тарап бул жол келечекте, мисалы, 30 жылдан кийин "Кыргыз темир жолу" ишканасына өтөрүн түшүнүүдө", — деп жооп берди Сакиев.Сыдыковдун айтымында, документтерде "31 жылдан кийин Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан жолу кыргыз тараптын башкаруусуна өтөт" деген сөз жок.
https://sputnik.kg/20240614/kytaj-kyrgyzstan-zbekstan-temir-zholu-makuldashuu-tuuraluu-1086107784.html
кытай — кыргызстан — өзбекстан темир жолу
Sputnik Кыргызстан
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Кыргызстан
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Жаңылыктар
kg_KG
Sputnik Кыргызстан
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://sputnik.kg/img/104872/56/1048725619_519:0:3250:2048_1920x0_80_0_0_f28c67a2daa375e2a9a87d402a41fe35.jpgSputnik Кыргызстан
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
экономика, жогорку кеңеш, финансы, кредит, кытай — кыргызстан — өзбекстан темир жолу
экономика, жогорку кеңеш, финансы, кредит, кытай — кыргызстан — өзбекстан темир жолу
Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан темир жолу: Бишкек канча каражат салат?
Темир жолду иштете турган биргелешкен ишкана түзүү үчүн Кытай насыя берери белгиленди.
БИШКЕК, 18-июн. — Sputnik. Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан темир жолунун курулушу боюнча техникалык-экономикалык негиздеме даяр. Бул тууралуу Жогорку Кеңештин Транспорт, коммуникациялар, архитектура жана курулуш боюнча комитетинин жыйынында "Кыргыз темир жолу" ишканасынын жетекчиси Азамат Сакиев билдирди. Ал депутаттарга темир жолду куруу боюнча келишимди ратификациялоо мыйзам долбоорун сунуштады.
Маалыматка ылайык, долбоордун баасы 4 миллиард 700 миллион долларды түзүп, анын 50 пайызын Кытай насыя түрүндө бөлөт. Калган сумма биргелешкен ишканадагы үлүшкө жараша ар бир мамлекетке бөлүнөт.
"Биргелешкен ишкананын үлүшү: Кытайга 51 пайыз, кыргыз жана өзбек тарапка 24,5 пайыздан туура келет. Кытай банктарынан насыя алуу мерчемделүүдө. Кыргызстан өз каражатынан (Кытайдан ала турган кредитти эсепке албаганда — ред.) 700 миллион доллар чыгарышы керек", — деди Сакиев.
Депутат Бактыбек Сыдыков бийлик курулушка 1 миллиард долларды кайдан табарын сурады. Сакиев Кытай тарап биргелешкен ишкана куруу үчүн Кыргызстанга кредит берүүгө милдеттенме алган деп жооп берди.
"Биргелешкен ишкана түзүлүп, курамына үч тарап кирет. Башкы кеңсеси Бишкекте жайгашат. Каржы булактары, эксплуатациянын мөөнөтү көрсөтүлгөн инвестициялык келишимди талкуулап жатабыз. Кытай менен Өзбекстан тарап бул жол келечекте, мисалы, 30 жылдан кийин "Кыргыз темир жолу" ишканасына өтөрүн түшүнүүдө", — деп жооп берди Сакиев.
Сыдыковдун айтымында, документтерде "31 жылдан кийин Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан жолу кыргыз тараптын башкаруусуна өтөт" деген сөз жок.
"Кагаз жүзүндө тастыкталган эмес. 31 жылдан кийин басымдуу бөлүгү Кыргызстандын аймагынан өткөн темир жол бизге тиешелүү болорун билишибиз керек. Бул макулдашуу менен бекитилиши зарыл", — деди эл өкүлү.