05:34 25 Тогуздун айы 2020
Түз эфир
  • USD80.6300
  • EUR95.4498
  • RUB1.0544
Коом
Кыскача шилтеме алуу
688 0 0

Адистин билдиришинче, бул жашылча-жемиштердин дары менен өстүрүлгөнүн же табигыйын деле көп жеген учурда зат алмашууну жайлатат.

БИШКЕК, 30-июл. — Sputnik. Азыр бышыкчылык мезгили, бирок коон менен дарбыздын зыяндуу жактарын "Известия" агенттиги дарыгер-диетологдорго шилтеме берүү менен жазды.

Медицина илимдеринин доктору Ольга Григорьяндын айтымында, дарбызды күнүнө 1,5 килограммдан көп жеген учурда зат алмашуу бузулуп, салмак кошууга түрткү болот. Бөтөнчө атеросклероз, кант диабети жана аллергиялык оорусу барлар ашыкча колдонбошу шарт.

Григорьян белгилегендей, бир отурганда 300 граммдан көп дарбыз жебеш керек. Бул жемиште таттуунун көп өлчөмү организмге залакасын тийгизет.

Дайым жаш көрүнгүсү келгендер кайсы тамакты аз жеши керек. Адистин жообу

Ал эми тамак-аш адиси Елена Соломатинанын айтымында, азыркы коондо нитраттар көп болгондуктан алар организмдеги гемоглобинди тосуп калып, зат алмашууну начарлатат. Ошондой эле ичеги-карыны ооругандар  жана диабет оорусуна чалдыккандар көп жебеш керек.

Дарыгер таза коондун артыкчылыктарын дагы белгилей кеткен, ал кальцийге, калийге жана магнийге бай. Ал оор металлдардын туздарын кетирип, жүрөк булчуңун чыңдап, организмдеги ашыкча суюктукту жана шишикти кетирет. Коон сөөккө, тишке, чачка жана тырмакка жакшы таасирин берип, тамырларды кеңейтет жана нервди эс алдырат. Жашылчадагы С витамини суук тийүүдөн келип чыккан оорулардан сактайт.

Семиртпейт. Уктаарда коркпой жеп жата турган тамак-аш, азыктар аталды

Коондогу фолий кычкылы аялдар менен балдарга өтө пайдалуу. Бирок эки жашка чейинки балага берилбегени туура, себеби ашказаны оорушу мүмкүн.

Соломатина кошумчалагандай, сапаттуу жашылча (коон жашылчага кирет) сырты кадимкидей сүйрү, бети жылмакай, жашыл тактары жокко эсе болот. Үзүлүп бышкан коондор кургак куйруктарынан байкалат.

Тема боюнча

Бут шишидиби? Ысыкта туура тамактануунун жолу айтылды
Белгилер:
коон, кант диабети, диетолог, дарбыз

ЭҢ МААНИЛҮҮ