00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ежедневные новости
08:00
3 мин
Жаңылыктар
09:00
4 мин
Максимальный репост
10:04
45 мин
Жаңылыктар
11:01
3 мин
Ежедневные новости
12:01
3 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:00
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
16:01
4 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Ежедневные новости
18:01
5 мин
Жаңылыктар
19:01
4 мин
Ежедневные новости
20:00
5 мин
Ежедневные новости
08:00
4 мин
Жаңылыктар
09:00
4 мин
Ежедневные новости
10:00
3 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 11:00
11:01
7 мин
Sputnikteн сүйлөйбүз
Тоого бай Кыргызстанды кышкы туризмдин мекенине айлантуу үчүн эмне кылуу керек?
11:08
42 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 12:00
12:01
6 мин
Максимальный репост
Кабмин запускает масштабный проект для поддержки молодежной среды
12:08
2 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 13:00
13:01
3 мин
Күн башат
Салык кодексине кирип жаткан өзгөрүүлөр ЕАЭБдин талаптарына толук жооп берет
13:05
52 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 14:00
14:01
3 мин
Особый акцент
Как ЭКГ помогает распознать проблемы сердца — советы врача-диагноста
14:05
60 мин
Ачык кеп
ОСАГО полисин алуунун шарттары кандай — 2025-жылдан тарта айып пул салына баштайт
15:04
42 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 16:00
16:01
3 мин
Структура личности
Добро под елку: новогодние чудеса для воспитанников детских домов и детей с инвалидностью
16:04
46 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 17:00
17:01
3 мин
Көз мончок
Суукта бетке кам көрүү. Соцтармактагы кеңештерди аткаруу кооптуу эмеспи?
17:04
48 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 18:00
18:01
5 мин
Тема дня
100-летие Кара-Кыргызской автономной области: как в Советском Союзе восстанавливали кыргызскую государственность
18:07
50 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 19:00
19:01
5 мин
Туяк
Улуу Ата Мекендик согушта эрдик көрсөткөн Күмөн Булатов
19:06
31 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 20:00
20:01
5 мин
Об экономике и не только
США возвращаются в регион. Что изменится для ЦА при Трампе?
20:06
38 мин
Ачык кеп
ОСАГО полисин алуунун шарттары кандай — 2025-жылдан тарта айып пул салына баштайт
21:05
42 мин
КечээБүгүн
Эфирге
г. Бишкек89.3
г. Бишкек89.3
г. Каракол89.3
г. Талас101.1
г. Кызыл-Кыя101.9
г. Нарын95.1
г. Чолпон-Ата105.0
г. Ош, Жалал-Абад107.1
Радиостудия Sputnik Кыргызстан в Бишкеке - Sputnik Кыргызстан, 1920
Радио

Тагаева: баа коюуда окуучуну башка бала менен салыштырбоо керек

© Sputnik / Табылды КадырбековКыргыз билим берүү академиясынын билим берүүдөгү тажрыйбаларды жана инновацияларды баалоо лабораториясынын башчысы Гүлмира Тагаева. Архив
Кыргыз билим берүү академиясынын билим берүүдөгү тажрыйбаларды жана инновацияларды баалоо лабораториясынын башчысы Гүлмира Тагаева. Архив - Sputnik Кыргызстан, 1920, 05.07.2022
Жазылуу
Кыргыз билим берүү академиясынын билим берүүдөгү тажрыйбаларды жана инновацияларды баалоо лабораториясынын башчысы Гүлмира Тагаева баланын билимин баалоодо стереотиптик көз караштардан алыс болуу зарылдыгын айтты.
Учурда бизде мектептерде беш шкала менен баалануучу система иштейт. Бирок эч бир мугалим балага "1" же "2" деген баа койбойт. Башкача айтканда, баалоо системасын толук колдонбойт. Мындай көрүнүштөр бизге сиңип калган туура эмес стереотиптерден улам келип чыгууда. Бул тууралуу Гүлмира Тагаева Sputnik Кыргызстан радиосунун эфиринде маек куруп жатып билдирди.
Тагаева: баа коюуда баланы башка бала менен салыштырбоо керек
Анын айтымында, балдардын билимин баалоодо коюлган баа ошол учурду гана камтый турганын, баланын башка күнү ошол эле сабактан жогорку баа алуу мүмкүнчүлүгү бар экенин тынбай түшүндүрүп туруу керек.
"Мектептеги баалоо системасы — биздин өлкөдө анчейин изилденбеген тармак. Бул багытта жазылган илимий иштер деле жокко эсе. Ошондуктан дагы баалоо системасында түрдүү стереотиптер пайда болуп, анын жыйынтыгы окуучу менен мугалимдин ортосундагы түшүнбөстүктөргө же мугалимдин өзүнүн педагогикалык ишмердүүлүгүнө зыянын тийгизип жаткан учурлар болууда. Мисалы, бизде беш шкалалык баалоо система иштейт. Бирок эч бир мугалим "1" же "2" койбойт. Ал эми иш жүзүндө бул даражада баалоо да колдонулушу керек эле. Себеби биздин көпчүлүк мугалимдер "1" коюу бул ошол баланын таптакыр эле эч нерсе билбестигинен кабар берет же мугалим өзү жакшы окута албайт экен, окуучулары "1" алып жүрөт деген сыяктуу туура эмес пикирде болушат. Бирок чынында андай эмес. "1" же "5" алуу ошол окуучунун конкреттүү ошол учурдагы билимин баалоо гана болушу шарт. Тактап айтканда, бүгүн "1" алган бала эртең "5" алып калышы толук мүмкүн жана ал окуучунун жаман адам экенин билдирбейт. Конкреттүү бир коюлган критерийлердин негизинде ошол учурду гана баалоо шарт. Анан чейрек соңунда баалар топтомунан жыйынтык чыгарганда баланын билими калыс каралат. Болбосо бизде бул дайыма "5" алчу эле деп айрым окуучуларды көтөрмөлөп, же тескерисинче, дайыма "3" алып жүргөн балага дароо "5" коюп салсам болбойт го деген түшүнүк ата-эне жана балдардын нааразычылыгын жаратып, билимдин эмес, баа кууган абалды шарттайт",— деди Тагаева.
Ал ошондой эле башталгыч класстарга такыр эле баа койбой окутуу методикасы да каралып жатканын кошумчалады.
Жаңылыктар түрмөгү
0