00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ежедневные новости
08:00
4 мин
Жаңылыктар
09:00
4 мин
Ежедневные новости
10:01
3 мин
Жаңылыктар
11:01
3 мин
Ежедневные новости
12:01
3 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
16:01
3 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Ежедневные новости
18:01
4 мин
Жаңылыктар
19:01
4 мин
Ежедневные новости
20:00
4 мин
Ежедневные новости
08:00
4 мин
Жаңылыктар
09:00
4 мин
Ежедневные новости
10:01
3 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 11:00
11:01
7 мин
Sputnikteн сүйлөйбүз
Быйыл окуу жылын 215 миң бүтүрүүчү аяктайт — мектептерде акыркы коңгуроо иш-чарасы качан өткөрүлөт?
11:08
43 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 12:00
12:01
6 мин
Максимальный репост
On air
12:08
2 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 13:00
13:01
3 мин
Күн башат
Өлкөдө жазгы талаа жумуштары уланууда — быйыл кандай өсүмдүктөргө басым жасалды?
13:05
41 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 14:00
14:01
3 мин
Особый акцент
On air
14:05
60 мин
Ачык кеп
Мигранттар үчүн эскертме. Россия Федерациясында кантип кара тизмеге кирбеш керек же кантип чыкса болот
15:04
43 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 16:00
16:01
3 мин
Личный интерес
От блогера до ведущего: как школьник из КР попал в центр «Сириус»
16:04
37 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 17:00
17:01
3 мин
Туяк
48 жыл мектепте иштеген Чыңгыз Айтматовдун биринчи мугалими Дүйшөн
17:05
37 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 18:00
18:01
5 мин
Об экономике и не только с Кубатом Рахимовым
Зелёная энергетика и экономика: как выстроить экологическую инфраструктуру в Кыргызстане?
18:06
49 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 19:00
19:01
5 мин
Спортбокс
Чоюн билек балбандардын Азиядагы жеңиши — Кыргызстандын кол күрөшчүлөрү Азия чемпионатынан 26 алтын медаль утту
19:06
44 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 20:00
20:01
5 мин
Тема дня
Кузнечная крепость в Бишкеке — история происхождения древнего городища
20:07
39 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 21:00
21:01
3 мин
Ачык кеп
Мигранттар үчүн эскертме. Россия Федерациясында кантип кара тизмеге кирбеш керек же кантип чыкса болот
21:04
43 мин
КечээБүгүн
Эфирге
г. Бишкек89.3
г. Бишкек89.3
г. Каракол89.3
г. Талас101.1
г. Кызыл-Кыя101.9
г. Нарын95.1
г. Чолпон-Ата105.0
г. Ош, Жалал-Абад107.1
Радиостудия Sputnik Кыргызстан в Бишкеке - Sputnik Кыргызстан, 1920
Радио

Тагаева: баа коюуда окуучуну башка бала менен салыштырбоо керек

© Sputnik / Табылды КадырбековКыргыз билим берүү академиясынын билим берүүдөгү тажрыйбаларды жана инновацияларды баалоо лабораториясынын башчысы Гүлмира Тагаева. Архив
Кыргыз билим берүү академиясынын билим берүүдөгү тажрыйбаларды жана инновацияларды баалоо лабораториясынын башчысы Гүлмира Тагаева. Архив - Sputnik Кыргызстан, 1920, 05.07.2022
Жазылуу
Кыргыз билим берүү академиясынын билим берүүдөгү тажрыйбаларды жана инновацияларды баалоо лабораториясынын башчысы Гүлмира Тагаева баланын билимин баалоодо стереотиптик көз караштардан алыс болуу зарылдыгын айтты.
Учурда бизде мектептерде беш шкала менен баалануучу система иштейт. Бирок эч бир мугалим балага "1" же "2" деген баа койбойт. Башкача айтканда, баалоо системасын толук колдонбойт. Мындай көрүнүштөр бизге сиңип калган туура эмес стереотиптерден улам келип чыгууда. Бул тууралуу Гүлмира Тагаева Sputnik Кыргызстан радиосунун эфиринде маек куруп жатып билдирди.
Тагаева: баа коюуда баланы башка бала менен салыштырбоо керек
Анын айтымында, балдардын билимин баалоодо коюлган баа ошол учурду гана камтый турганын, баланын башка күнү ошол эле сабактан жогорку баа алуу мүмкүнчүлүгү бар экенин тынбай түшүндүрүп туруу керек.
"Мектептеги баалоо системасы — биздин өлкөдө анчейин изилденбеген тармак. Бул багытта жазылган илимий иштер деле жокко эсе. Ошондуктан дагы баалоо системасында түрдүү стереотиптер пайда болуп, анын жыйынтыгы окуучу менен мугалимдин ортосундагы түшүнбөстүктөргө же мугалимдин өзүнүн педагогикалык ишмердүүлүгүнө зыянын тийгизип жаткан учурлар болууда. Мисалы, бизде беш шкалалык баалоо система иштейт. Бирок эч бир мугалим "1" же "2" койбойт. Ал эми иш жүзүндө бул даражада баалоо да колдонулушу керек эле. Себеби биздин көпчүлүк мугалимдер "1" коюу бул ошол баланын таптакыр эле эч нерсе билбестигинен кабар берет же мугалим өзү жакшы окута албайт экен, окуучулары "1" алып жүрөт деген сыяктуу туура эмес пикирде болушат. Бирок чынында андай эмес. "1" же "5" алуу ошол окуучунун конкреттүү ошол учурдагы билимин баалоо гана болушу шарт. Тактап айтканда, бүгүн "1" алган бала эртең "5" алып калышы толук мүмкүн жана ал окуучунун жаман адам экенин билдирбейт. Конкреттүү бир коюлган критерийлердин негизинде ошол учурду гана баалоо шарт. Анан чейрек соңунда баалар топтомунан жыйынтык чыгарганда баланын билими калыс каралат. Болбосо бизде бул дайыма "5" алчу эле деп айрым окуучуларды көтөрмөлөп, же тескерисинче, дайыма "3" алып жүргөн балага дароо "5" коюп салсам болбойт го деген түшүнүк ата-эне жана балдардын нааразычылыгын жаратып, билимдин эмес, баа кууган абалды шарттайт",— деди Тагаева.
Ал ошондой эле башталгыч класстарга такыр эле баа койбой окутуу методикасы да каралып жатканын кошумчалады.
Жаңылыктар түрмөгү
0