00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ежедневные новости
08:00
3 мин
Жаңылыктар
09:00
3 мин
Ежедневные новости
12:01
3 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 16:00
16:01
3 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Экономикалык панорама
17:04
40 мин
Ежедневные новости
18:01
5 мин
Жаңылыктар
19:01
4 мин
Ежедневные новости
20:00
4 мин
Ежедневные новости
08:00
3 мин
Жаңылыктар
09:00
5 мин
Ежедневные новости
12:01
3 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
16:01
3 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Ежедневные новости
18:01
4 мин
Жаңылыктар
19:01
5 мин
Ежедневные новости
20:00
5 мин
Ачык кеп
Вакцинадан баш тартуу чоңдордун өмүрүнө коркунуч жаратуучу бир топ ооруну шарттайт
23:06
43 мин
КечээБүгүн
Эфирге
г. Бишкек89.3
г. Бишкек89.3
г. Каракол89.3
г. Талас101.1
г. Кызыл-Кыя101.9
г. Нарын95.1
г. Чолпон-Ата105.0
г. Ош, Жалал-Абад107.1

800 гектар жер бөлүнүп, 80 млн. рубль кеткен. "Манас" аэропортунун курулушу сүрөттө

Жазылуу
"Манас" эл аралык аэропорту 48 жыл мурун колдонууга берилген. Ал кезде Фрунзе шаарынын четинде жаңы аба майданы алгачкы учактарды кабыл ала баштаган.
Sputnik Кыргызстан агенттиги архивдик ирмемдерди сунуштайт.
Кыргыз ССРинин борборуна жаңы аэропорт куруу демилгеси 1969-жылы көтөрүлүп, жергиликтүү бийлик Москвага каржылык колдоо сурап кайрылган. Себеби Фрунзедеги аэропортко келген жүргүнчүлөрдүн саны арбып, коопсуздук маселеси да курчуган.
СССРдин Министрлер кеңешинин төрагасы Фрунзедеги жаңы аэропорттун курулушун 1972-жылы баштоо тууралуу токтом кабыл алган. Ал үчүн 800 гектар жер бөлүнүп, 600дөй жумушчуга ылайыкталган чакан кыштак, 1000 тонна цемент бата турган кампа даярдалып, кум-шагыл даярдоочу орнотмо, ээн талаага жол салынып, коммуникация тартылып, курулуш иштери 1973-жылы башталган. Күн сайын жумушка 150-200дөй жүк ташуучу унаа чыгып, алар жалпы 2,8 миллион куб метр топурак-ташты ташып, түздөп, 3 400 тонна арматура пайдаланып, 240 миң куб метрден ашык темир бетон жумшаган. Жыйынтыгында узундугу 4 200 метр, туурасы 60 метр жана калыңдыгы 40 сантиметр болгон учуп-конуу тилкесин, учактар ары-бери жүрчү жана токтоочу жайды 5,5 айда аяктаган.
Ошондой эле жаңы 30 чакырым узундуктагы автомагистраль салынып, ал жактагы автовокзал колдонууга берилип, жолду бойлой көчөт тигилген. Аба майдан 1974-жылы Кыргыз ССРинин 50 жылдык мааракесине карата ачылып, колдонууга берилген.
© Sputnik / Александр Федоров

"Манас" аэропортунун бир нече жылга созулган курулушуна жалпы 80 миллион рублдей акча сарпталган

"Манас" аэропортунун бир нече жылга созулган курулушуна жалпы 80 миллион рублдей акча сарпталган - Sputnik Кыргызстан
1/11

"Манас" аэропортунун бир нече жылга созулган курулушуна жалпы 80 миллион рублдей акча сарпталган

© Фото / предоставлено Международным аэропортом "Манас"

Москва — Фрунзе аба каттамы 1975-жылы ачылган

Москва — Фрунзе аба каттамы 1975-жылы ачылган - Sputnik Кыргызстан
2/11

Москва — Фрунзе аба каттамы 1975-жылы ачылган

© Фото / пресс-служба агентства гражданской авиации КР

"Манас" аба майданынын күтүү залы, 1980-жыл

"Манас" аба майданынын күтүү залы, 1980-жыл - Sputnik Кыргызстан
3/11

"Манас" аба майданынын күтүү залы, 1980-жыл

© Sputnik / Борис Кауфман

Жарандык авиациянын учактары иш маалында, Фрунзе шаары, 1973-жыл

Жарандык авиациянын учактары иш маалында, Фрунзе шаары, 1973-жыл - Sputnik Кыргызстан
4/11

Жарандык авиациянын учактары иш маалында, Фрунзе шаары, 1973-жыл

© Фото / пресс-служба агентства гражданской авиации КР

Фрунзе аэропортунун бардык кызматтары 1981-жылы толугу менен жаңы "Манас" аба майданына өткөрүп берилген

Фрунзе аэропортунун бардык кызматтары 1981-жылы толугу менен жаңы "Манас" аба майданына өткөрүп берилген - Sputnik Кыргызстан
5/11

Фрунзе аэропортунун бардык кызматтары 1981-жылы толугу менен жаңы "Манас" аба майданына өткөрүп берилген

© Фото / предоставлено Международным аэропортом "Манас"

"Манас" эл аралык аэропортунун алды, 1981-жыл

"Манас" эл аралык аэропортунун алды, 1981-жыл - Sputnik Кыргызстан
6/11

"Манас" эл аралык аэропортунун алды, 1981-жыл

© Фото / предоставлено Международным аэропортом "Манас"

Өлкөнүн негизги аба майданы 20га чукул эл аралык авиакомпания менен кызматташып келет

Өлкөнүн негизги аба майданы 20га чукул эл аралык авиакомпания менен кызматташып келет - Sputnik Кыргызстан
7/11

Өлкөнүн негизги аба майданы 20га чукул эл аралык авиакомпания менен кызматташып келет

© Фото / предоставлено Международным аэропортом "Манас"Пункт приема большегрузных самолетов в аэропорту "Манас". 1990 год
Архивные кадры международного аэропорта Манас - Sputnik Кыргызстан
8/11
Пункт приема большегрузных самолетов в аэропорту "Манас". 1990 год
© Sputnik / Александр Федоров

Аэропорт бардык үлгүдөгү учактарды кабыл ала алат

Аэропорт бардык үлгүдөгү учактарды кабыл ала алат - Sputnik Кыргызстан
9/11

Аэропорт бардык үлгүдөгү учактарды кабыл ала алат

© Sputnik / Александр Федоров

"Манас" аэропортунан 13 ТУ-154 учагы, төрт ТУ-134 жана 10дон ашуун Ми-8 тик учактары учкан

"Манас" аэропортунан 13 ТУ-154 учагы, төрт ТУ-134 жана 10дон ашуун Ми-8 тик учактары учкан - Sputnik Кыргызстан
10/11

"Манас" аэропортунан 13 ТУ-154 учагы, төрт ТУ-134 жана 10дон ашуун Ми-8 тик учактары учкан

© Sputnik / Александр Федоров

Чыңгыз Айтматовдун демилгеси менен 1980-жылы аэропортко Манастын аты ыйгарылган

Чыңгыз Айтматовдун демилгеси менен 1980-жылы аэропортко Манастын аты ыйгарылган - Sputnik Кыргызстан
11/11

Чыңгыз Айтматовдун демилгеси менен 1980-жылы аэропортко Манастын аты ыйгарылган

Тема боюнча:
Көпүрө куруп, темир жол салган кыргыздар. Өндүрүш жанданган тарыхый ирмемдер
Көч көрктүү болсун! Кыргыздардын 150 жыл мурунку турмушунан сүрөт баян
Жаңылыктар түрмөгү
0