00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
06:58
1 мин
Ежедневные новости
08:00
4 мин
Жаңылыктар
09:00
5 мин
Ежедневные новости
12:01
4 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
16:01
3 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Ежедневные новости
18:01
5 мин
Жаңылыктар
19:01
4 мин
Ежедневные новости
20:01
4 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 09:00
09:00
4 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 10:00
10:00
4 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 11:00
11:01
3 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 12:00
12:01
3 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 13:00
13:01
3 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 14:00
14:01
3 мин
Итоги недели
Информационно-аналитическая программа
14:04
53 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 15:00
15:01
3 мин
Стоп-кадр
Гримерлук кесипте квалификацияны жогорулатуу канчалык маанилүү?
15:04
39 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 16:00
16:01
3 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 17:00
17:01
5 мин
Жума жыйынтыгы
апта ичинде болуп өткөн айрым окуяларга токтолобуз
17:06
55 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 18:00
18:01
5 мин
Между строк
Литература и власть: Феликс Кулов о значении чтения для госдеятелей
18:06
35 мин
КечээБүгүн
Эфирге
г. Бишкек89.3
г. Бишкек89.3
г. Каракол89.3
г. Талас101.1
г. Кызыл-Кыя101.9
г. Нарын95.1
г. Чолпон-Ата105.0
г. Ош, Жалал-Абад107.1
Открытие редакционного центра Sputnik Кыргызстан в Бишкеке - Sputnik Кыргызстан, 1920, 20.12.2021
Пресс-борбор

Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан темир жолу: долбоордун болжолдуу баасы айтылды

Темир жолду куруу учурунда - Sputnik Кыргызстан, 1920, 08.04.2022
Жазылуу
Долбоор тууралуу биринчи жолу 1990-жылдардын орто ченинде, Кытай өзүнүн темир жол жана жол инфраструктурасын куруп жана жаңылай баштаганда сөз болгон.
БИШКЕК, 8-апр. — Sputnik. Кытай — Кыргызстан — Өзбекстан темир жолун куруу долбоору кайсы этапта экенин Sputnik Кыргызстан агенттигинин маалымат борборунда өткөн брифингде "Кыргыз темир жолу" ишканасынын Капиталдык курулуш башкармалыгынын башчысы Улан Кулов билдирди.
Анын айтымында, бул жолду куруу артыкчылыктуу инфраструктуралык долбоорлордун бири. Ал Азия-Тынч океан аймагындагы өлкөлөрдөн Борбордук Азия мамлекеттерине, андан ары Жакынкы Чыгыш жана Түштүк Европага жаңы темир жол коридорун түзөт.
© Sputnik / Табылды Кадырбеков"Кыргыз темир жолу" ишканасынын Капиталдык курулуш башкармалыгынын башчысы Улан Кулов
Начальник управления капитального строительства госпредприятия НК Кыргыз темир жолу Улан Кулов - Sputnik Кыргызстан, 1920, 08.04.2022
"Кыргыз темир жолу" ишканасынын Капиталдык курулуш башкармалыгынын башчысы Улан Кулов
"Учурда үч тараптуу форматта долбоор боюнча сүйлөшүүлөр жүрүп жатат. Жолдун маршруту, өтүүчү станциянын жайгашкан жери сыяктуу техникалык маселелер талкууланууда. Өткөн жылы Кыргызстандын аймагында талаа изилдөөлөрүн жүргүзгөнбүз. Жергиликтүү адистер жаңы, айкалыштырылган маршруттардын бирин карап чыгышты. Бардык материалдар Кытай менен Өзбекстанга жөнөтүлдү. Быйылкы жылы биз эки өлкөнүн адистери менен биргелешип ишти улантабыз. Бул материалдар техникалык-экономикалык негиздеменин негизи болуп калат", — деди Кулов.
Ал айкалыштырылган маршрут боюнча түшүндүрүп берди.
"Бир нече маршруттук вариант каралган. 2020-жылы биз жаңысын сунуштаганбыз, ал мурунку экөөнү бириктирип турат. Бул Кашкар — Торугарт — Арпа — Макмал — Жалал-Абад каттамы. Ал барып Өзбекстанга кетчү азыркы жолдор менен байланышат", — деди Кулов.
Адис белгилегендей, жолдун курулушу качан башталарын азырынча айтуу кыйын. Долбоорду ишке ашырууну тездетүү үчүн бардык аракеттер көрүлүүдө.
Портфель. Архив - Sputnik Кыргызстан, 1920, 08.04.2022
Пресс-борбор
"Кыргыз темир жолунда" жетекчилик курам менен чыгым кыскарды

"Сүйлөшүүлөр кызуу жүрүп жатат. Долбоорду ишке киргизүү үчүн бардык маселелер боюнча макулдашууга жетишүү, эми аларды өкмөттөр аралык макулдашуулар түрүндө консолидациялоо керек. Каржылоо маселеси да маанилүү. Анткени долбоор өтө кымбат. Тоолуу рельеф татаал болгондуктан көптөгөн тоннелдер, көпүрөлөр бар", — деди ал.

Маалыматка караганда, баасы маршрутка жараша болот. Ар бир сунушталган вариант боюнча эсептөөлөр жүргүзүлгөн.
"Азыр биз жаңы маршрут сунуштап жатабыз, анын техникалык-экономикалык негиздемеси түзүлгөндөн кийин так сумманы алабыз. Башка каттамдар боюнча мурунку изилдөөлөрдүн негизинде бул болжол менен 4-5 миллиард долларды түзөт. Долбоорду биргелешкен күч-аракет менен ишке ашырууга болот", — деди адис.
Долбоор өзүн качан актай турганы кандай жүк жана канча көлөмдө тарта алганынан көз каранды.
Ал ошондой эле Кытай менен Кыргызстандагы трассанын туурасы боюнча айырма кантип жөнгө салынарын айтты.

"Мурда СССРдин курамына кирген өлкөлөрдө трассанын туурасы 1 520 миллиметр, Кытайда 1 435 миллиметр. Ошондуктан кайра жүктөө пунктун куруу керек. Дүйнөлүк практикада алар чек арада курулат, бирок биздин жолубуз бийик тоолор аркылуу өткөндүктөн бул маселе боюнча көйгөй бар", — деди ишкананын өкүлү.

Ал учурда ар кандай варианттар каралып жатканын, акыркы чечим чыга электигин баса белгиледи.
Темир жол станциясы - Sputnik Кыргызстан, 1920, 08.04.2022
Пресс-борбор
Садыр Жапаров сөз кылган 42 чакырым темир жол. Ишкана иликтеп жатканын айтты
Жаңылыктар түрмөгү
0