Редакция autobaza.kg, cars.kg, turbo.kg жана mashina.kg ресурстарын карады. Окурмандардын ыңгайы үчүн машинанын ар бир үлгүсүнүн орточо баасы келтирилди.
Эң өтүмдүү автоунаалар:
- Toyota Camry;
- Daewoo Nexia;
- E-класстагы Mercedes-Benz;
- 5-сериядагы BMW E60;
- Volkswagen Passat;
- Honda Accord;
- Hyundai Sonata;
- Audi A6;
- Toyota Corolla;
- S-класстагы Mercedes-Benz.
Инфографикада чыккан жылы боюнча көп суроо-талапка ээ автокөлүктөрдүн орточо баасы көрсөтүлдү. Баарынан дагы Toyota Camry, S-класстагы Mercedes-Benz, Hyundai Sonata, Honda Accord жана 5-сериядагы BMW E60 унаалары көбүрөөк кымбаттаган.
Ошол эле учурда арзандаганы да бар, мисалы, 2001-2005-жылдары чыккан Toyota Corolla машинасынын наркы 1000-500 долларга төмөндөгөн. 2016-жылкы Toyota Camry дагы 500 долларга арзандаган. Эксперттер базардагы унаанын арзандап жатышы жалпы тенденциядан сырткары болушу мүмкүн деп эсептейт. Сатуучулар жана эксперттер машинанын баасы улам кымбаттай берет деген пикирде. Экономист Элдар Абакиров буга акчанын кунунун кетиши таасир этерин айтат.
"Элде накталай акча бар, бирок аны менен бай болуп кете албайсың. Болгону акча кунун жоготуп баратат. Мындай абал Америка же Россияда эле эмес, Кыргызстанда дагы жаралууда. Ушундан улам баары, анын ичинде машина дагы кымбаттап жатат", — деди эксперт.
Чет өлкөдөн машина ташуучу компаниянын кожоюну Данияр Салякаев баалардын төмөндөшүнө үмүт артпай эле коюу керек деген пикирде.
"Учурда дээрлик баары кымбаттап жатат, ал эми машина суроо-талап менен колдонулат. Мындай кырдаалда эч качан арзандабайт. Бул реалдуулук, жакшы машина алуу үчүн акча чогултуш керек", — деди ал.
"Элчи" социалдык-саясий изилдөөлөр борборунун директору Денис Бердаков мындай жагдайга ири автоконцерндер тушуккан каатчылык түздөн-түз себепкер экенин белгилейт.
"Машина өндүрүүчүлөр кыймылдаткычтар үчүн керектүү тетиктердин тартыштыгына кабылышты. Тагыраагы, башкаруунун электрондук блокторунун, тышкы электр жабдууларынын, жабдыктарды башкаруу панелинин, мультимедиалык системалардын микросхемалары азыр жетишсиз болуп турат. Ушул өңдүү тетиктердин өндүрүш көлөмү пандемиянын, ар кыл мамлекеттердеги ушул багыттагы өндүрүш ишканаларына коюлган чектөө чараларынын айынан азайып кеткен", — деген оюн ортого салды эксперт.
Кыргызстанда автонуаалардын баасы кымбаттап жатканына чет өлкөдөн массалык түрдө транспорт ташылбай калганы себеп болууда.