БИШКЕК, 20-сен. — Sputnik. Булан институту Кыргызстан окуу китептерин өз алдынча иштеп чыгуу жана басууну жолго коё албай келе жаткандыгы боюнча баяндамада үч негизги көйгөйдү белгиледи.
Алардын алгачкысы окуу китептердин мазмундук сапатын камсыз кылуу маселесинин оор бойдон калышы жана авторлорду окутуу-өстүрүү колго алынбагандыгы деп белгиленген.
"Экинчиден, окуу китептерин чыгарууда коррупциялык схемаларга жол берилип, каражат майнапсыз пайдаланылууда. Үчүнчү маселе — мамлекеттин заказы менен окуу китептерин чыгаруу үчүн ырааттуу системанын калыптана электиги жана китеп чыгаруу жараянына катышкан тараптардын өз милдетин так аткарбагандыгы", — деп айтылат баяндамада.
Институт Билим берүү жана илим министрлиги менен Билим берүү академиясынын ортосунда окуу китептеринин сапатын камсыз кылыш үчүн ырааттуу кызматташтык жок деген пикирди билдирген.
Анда окуу китептерин чыгаруу жараянына беш негизги тарап катышары белгиленген.
Алар: Билим берүү жана илим министрлиги, Билим берүү академиясы, министрликтин алдындагы Координациялык кеңеш, басмаканалар жана басма үйлөр менен авторлор.
"Ар бир тарап китеп чыгарууда өз ролун так аткарышы керек болчу, бирок андай болгон эмес. Биздин анализдер Кыргызстанда эгемендиктин 28 жыл ичинде окуу китептерин сапаттуу чыгаруунун системасы калыптана электигин көрсөттү. Билим берүү жана илим министрлиги окуу китебин жазып чыгууга, экспертизадан жана апробациядан өткөрүүгө өтө чукул мөөнөттөрдү коюп алгандыгын, окуу китебин чыгаруунун жол-жоболору так аткарылбай, окуу китебине эксперттик комиссия берген сунуштарды жана оңдоп-түзөтүүлөрдү киргизүү жана китепти апробациядан өткөрүү өңдүү этаптары чала жасалганын көрсөттү", — деп жазылган маалыматта.
Булан институту баш кеңсеси Женева шаарында жайгашкан изилдөө институту болуп саналат. Аталган институт соңку жылдары билим берүү системасына, диний багыттагы билимге байланышкан бир нече баяндамаларды жарыялап, коомдук талкуу жаратууда. Ал эми аталган баяндама менен Булан институтунун сайтынан тааныша аласыздар.