Кыргызстанда санитардык авиация кызматы иштейт. Анын карамагында аба техникасынын болушу шарт. Бирок аталышына карабастан, бул кызматтагы медиктердин авиациялык жабдыгы жок.
Бейтаптарга көмөк көрсөтүүгө үлгүрүү үчүн дарыгерлер Саламаттык сактоо министрлигинин гаражындагы унааларды ижарага алышат. Өзгөчө кырдаалдарда тик учак сурап өлкөнүн Куралдуу күчтөрүнүн Башкы штабына же жеке компанияларга кайрылышат.
Ушул себептен Sputnik агенттиги Кыргызстанда тик учактарга ким ээлик кыларын, кандай шарттарда алардын кызматынан пайдаланууга мүмкүн экендиги тууралуу тактоону чечти.
Башкы штабдын карамагында бир нече тик учак бар. Мекеменин маалымат кызматынан билдиришкендей, аскерий аба техникасынын так саны мамлекеттик сыр болуп саналат.
Өлкөдөгү тик учактардын бири Ага Хан фондусуна таандык. Уюм бул аба каражатын туризм жаатындагы компаниялар жана жеке адамдарга келишимдин негизинде берет.
Транспорт министрлигинин алдындагы Жарандык авиация агенттигинин расмий сайтында ар кандай уюмдардын атына жазылган 9 тик учак катталган.
Heli Sky туристтик компаниясынын төрт тик учакка ээлик кылат. Алардын бири 1991-жылкы чыгарылыштагы Mi-8MTV-1 жана дагы Mi-171 тик учагы бар. Ишкана Кыргызстан боюнча саякаттарды, өлкөнүн алыскы булуң-бурчуна сапарларды уюштурат.
Heli Sky компаниясынын сайтында белгилендей, бул уюм чет элдик туристтерге басым жасайт.
CAAS (Central Asia Avia Service) ишканасына дагы төрт: эки Mi-8MTV-1, бир Mi-8AMT жана бир Mi-8Т тик учагы катталган. Аталган ишкана MI-8T үлгүсүндөгү тик учактарды техникалык жактан тейлөө жана аларды модификациялоо менен алектенет. Новосибирск авиациялык ремонттоочу заводунун жардамында иш жүргүзгөн бул завод кыргыз-россиялык биргелешкен мамлекеттик ишкана болуп саналат.