Жети кабат жер алдынан агып чыгып, Жер жүзүнө, адамзатка жашоо тартуулаган суунун касиети жана ага байланыштуу жасалбай турган нерселерди салттуу илим изилдөөчү Чынара Сейдакматова айтып берди.
Суунун көрүнгөн жеринен аттабайт. Каалаган жерден суудан аттоого болбойт. Сууга көпүрө салаарда да ата-бабалар ит, мышык, ат сыяктуу жаныбарлар өткөн жерден көпүрө курат.
Сууга кир кийим-кече чайкабайт. Аккан сууга кир салып чайкоо суу сыйлабагандыкка жатат. Алгач сууну бери жакка алып, анан кийимдерин чайкаган. Ошондой эле аккан сууга идиш-аяк да жууганга болбойт.
Суунун жанында отуруп жаман сөздөрдү айтпайт. Азыр илим изилдөөчүлөр сууну маалымат сактай турган зат экенин айтып жатышат. Сууга айтылган сөздөр ишке ашат деп айтылып жүрөт, андыктан сууга жалаң жакшы ой-тилек айтылышы керек.
Сууну жөнсүз агызып койбойт. Суу сыйлабагандар суунун пири Сулаймандын каргышына калат деген ишеним бар. Сууну жөнү жок ысырап кылып агызып же төксө адам ырыскысынан кемийт деген түшүнүк жашап келет.
Отко суу чачпайт. От менен суунун деми эч качан келишпейт. Андыктан отко суу чачып өчүрүүгө болбойт. Ошондой эле күлгө дагы суу төкпөйт.
Сууга таштанды ыргытпайт. Биринчиден, таштанды төгүлгөн суудан башка бирөө да колдонот.
Суу көтөргөн баканды аттабайт. Апкөчтү аттаган адамдын иши оңолбойт деп коюшат.
Сууга заара кылбайт. Сууга заара кылгандын энесинин эмчегине жара чыгат деп айтылып жүрөт.
Суу куюлган идишти түнкүсүн ачык калтырбайт. Шайтан аралап кетет деген түшүнүк болгон.