00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
07:46
5 мин
Ежедневные новости
08:00
3 мин
Жаңылыктар
09:00
3 мин
Ежедневные новости
12:01
3 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
16:01
3 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Ежедневные новости
18:01
4 мин
Жаңылыктар
19:01
5 мин
Ежедневные новости
20:00
5 мин
Ежедневные новости
08:00
4 мин
Жаңылыктар
09:00
5 мин
Күн башат
Калк жашоосун чагылдырган салттуу музыка – Эл ичинен талант издеген сынак
09:05
44 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 12:00
12:01
3 мин
Будь в курсе
Женщины в бизнесе Кыргызстана: равные права или двойные барьеры?
12:04
45 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 13:00
13:01
3 мин
Sputnikteн сүйлөйбүз
Бишкекте тургундарды жылуулук менен камсыздоону жакшыртуу боюнча кандай иштер жүргүзүлүүдө?
13:04
25 мин
Күн башат
Кызыл-Омполду, Кумтөрдү жана башка кендерди иштетүүдө Кыргызстан эмнеге көңүл бурушу керек?
13:31
24 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 14:00
14:01
3 мин
Особый акцент
On air
14:05
0 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 15:00
15:01
3 мин
Ачык кеп
Кыргызстанда кант диабети “жашарууда”— диабетти алдын алуу иштерине кандай көңүл бурулуп жатат?
15:04
45 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 16:00
16:01
3 мин
ОГО!
Люди и события, которые не оставили нас равнодушными
16:05
2 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 17:00
17:01
3 мин
Жума жыйынтыгы
апта ичинде болуп өткөн айрым окуяларга токтолобуз
17:05
45 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 18:00
18:01
5 мин
Об экономике и не только
с Кубатом Рахимовым
18:07
30 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 19:00
19:01
5 мин
Спортбокс
Спорттук экипировкаларды тандоодо эмнеге көңүл буруу кажет?
19:06
40 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 20:00
20:01
5 мин
Итоги недели
Информационно-аналитическая программа
20:06
0 мин
Ачык кеп
Кыргызстанда кант диабети “жашарууда”— диабетти алдын алуу иштерине кандай көңүл бурулуп жатат?
23:04
45 мин
КечээБүгүн
Эфирге
г. Бишкек89.3
г. Бишкек89.3
г. Каракол89.3
г. Талас101.1
г. Кызыл-Кыя101.9
г. Нарын95.1
г. Чолпон-Ата105.0
г. Ош, Жалал-Абад107.1

Жарнаманын жаман жагы. Немец окумуштууларынын жаңы иликтөөсү

© Sputnik / Виталий Безруких / Медиабанкка өтүү31 мая - Международный день борьбы с курением
31 мая - Международный день борьбы с курением - Sputnik Кыргызстан
Жазылуу
Балдардын чылым чегүүсүн изилдөөгө Германиянын алты федералдык аймагынан курагы 13 жашты түзгөн жети миңге чукул окуучу катышкан.

БИШКЕК, 19-июл. — Sputnik. Тамекинин жарнамасы балдарда жана жеткинчектерде чылым чегүүгө болгон кызыгууну жаратуучу негизги факторлордун бири. Бул тууралуу РИА Новости немец эксперти, Кил шаарындагы Саламаттыкты сактоо чөйрөсүндөгү изилдөөлөр жана терапевттик изилдөөлөр (IFT-NORD) институтунун жетекчиси Райнер Хакевинкелге таянып билдирди.

"Алгач чылым чегүүдө социалдык чөйрө жана жарнама менен болгон байланыш баланын инсандык касиетине таасирин берет. Жеткинчектердин жана балдардын тамеки тартуусу жалпысынан комплекстүү факторлордон улам келип чыккан", — деди эксперт.

Июлдун башында Бундестаг (Германиянын бир мандаттуу элдик өкүлчүлүгү) тамекинин жарнамалоо эрежелерин кыйындаткан. Ага кошумча 18 жашка чейинки көрүүчүлөр кирүүчү кино сеанстарда чылымды жарнамалоого тыюу салынган.

Салыктан качкан ишканалардын ЖМКга жарнама беришине тыюу салуу сунушталды

"Бул маселе менен биз көптөн бери алектенип келе жатабыз жана миңдеген балдардын катышуусунда изилдөөлөрдү да жүргүздүк. Методика боюнча, биз жарнамаларды, көчө жарнактарын сүрөткө тартып алып, алардын соода маркасын өчүрүп, балдардан муну мурда-кийин көргөндүгүн жана кайсы маркага таандык экендигин сурайбыз", — деп түшүндүрдү IFT-NORD жетекчиси.

Анын жыйынтыгында, мурда чегип көрбөгөн балдардын көбү чылымдын жарнамасын таанып, анын кайсы маркага тийиштүү экендигин да болжолдошкон.

IFT-NORD маалымдагандай, институт 2010-жылдан бери бир нече изилдөөлөрдү жүргүзүп келет, анын ар бирине 10 жаштан 18 жашка чейинки миңден ашык балдар тартылган.

2018-жылдагы илимий долбоорго Германиянын алты федералдык аймагынан орточо жаш өзгөчөлүгү 13 жашты түзгөн 6902 окуучу тандалып алынган. Аудиториянын чылым рыногундагы товарлар менен электрондук тамекиге кандай мамиле кылары изилдөөнүн предмети болгон. Катышкандардын 40 пайызы электрондук тамекинин рекламасына маани берип, 21,7 пайыз катышуучу аны колдонгон. Ошондой эле окуучулардын 21,8 пайызы кадимки чылымдын даамын татып, 23,2 пайызы кальян жана 12 пайыздан ашык балдар жана жеткинчектер баарын татып көрүшкөндүгү аныкталган.

Коронавирусту бир нерсе ойготту! COVID-19дун чыгышы тууралуу божомол айтылды

"Статистикалык аналитиканын жыйынтыгында, балдардын чылым чегүүсүнө негизинен рекламанын, чөйрөнүн жана адамдын таасири тийгендиги белгилүү болгон. Бул үчөө эң негизги факторлор", — деди Хакевинкель.

Ал эми баланын жынысы, мектептеги жетишкендиктери өңдүү факторлор анын тамеки тартуусунда башкы мааниге ээ эмес.

Жаңылыктар түрмөгү
0