00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Жаңылыктар
09:00
4 мин
Жаңылыктар
11:01
3 мин
Ежедневные новости
12:01
4 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
ОГО! Люди и события, которые не оставили нас равнодушными
14:04
48 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
16:01
3 мин
Жаңылыктар
17:00
3 мин
Жаңылыктар
17:30
4 мин
Ежедневные новости. Погода на завтра
18:00
4 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 08:00
08:00
4 мин
Будь в курсе
Айчурок Зайырбекова: как психология помогает милиции в экстремальных условиях
08:04
43 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 09:00
09:00
5 мин
Күн башат
Кыргызстандыктардын санариптик сабаттуулугу кандай? – Санариптик өнүктүрүү министрлиги алдына коюлган милдеттерди кандай аткарды?
09:05
47 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 10:00
10:01
3 мин
Тема дня
Шанс стать крутым бизнесменом — беседа о работе Университета «Евразия» с вице-спикером Госдумы РФ
10:04
33 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 11:00
11:01
3 мин
Sputnikteн сүйлөйбүз
Бишкектеги ышты өлчөгөн жабдуулар туура эмес иштейби? Ыш менен күрөшүү кандай жүрүүдө?
11:04
41 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 12:00
12:01
3 мин
Максимальный репост
Цифровизация таможни: борьба с контрабандой и снижение бюрократии
12:05
36 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 13:00
13:01
3 мин
Күн башат
2025-жылы канча чакырым жол салынат? – инвестиция, жаңы техника, акы төлөнүүчү жол, кадр маселеси
13:05
44 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 14:00
14:01
3 мин
Особый акцент
On air
14:05
60 мин
Ачык кеп
Туристтик жайларды классификациялоо системасын жаңылоо — тейлөө сапатын жакшыртабы?
15:04
46 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 16:00
16:01
3 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 17:00
17:01
3 мин
Экономикалык панорама
Пайыздык коюмдар жана инфлация
17:04
42 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 18:00
18:01
5 мин
Тема дня
Страна детей и открытой, предприимчивой молодежи — глава представительства «Россотрудничества» о Кыргызстане
18:07
36 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 19:00
19:01
5 мин
Стимул
Мекенинде ийгиликтүү ишкерге айланган мурдагы мигрант
19:06
49 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 20:00
20:01
5 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 21:00
21:01
3 мин
Ачык кеп
Туристтик жайларды классификациялоо системасын жаңылоо — тейлөө сапатын жакшыртабы?
21:04
46 мин
КечээБүгүн
Эфирге
г. Бишкек89.3
г. Бишкек89.3
г. Каракол89.3
г. Талас101.1
г. Кызыл-Кыя101.9
г. Нарын95.1
г. Чолпон-Ата105.0
г. Ош, Жалал-Абад107.1

Жоголгон 38 млн., каза болгон директор. Ак-Талаадагы көпүрө эмнеге бүтпөй калган?

© Пресс-служба правительства / Сабыр АильчиевНарын облусунун Ак-Талаа районунда төрт айыл өкмөттүн элин ара жолдо калтырган көпүрө
Нарын облусунун Ак-Талаа районунда төрт айыл өкмөттүн элин ара жолдо калтырган көпүрө - Sputnik Кыргызстан
Жазылуу
Көпүрөнү курам деп тендерден уткан компания акчасын башка фирмага алдатып жиберет. Мунун айынан курулуш иштери бир жылдан бери бүтпөй, акыры 12 миңдей калк суунун аркы бетинде райондун борбору менен байланыша албай отуруп калды.

БИШКЕК, 14-май — Sputnik. Нарын облусунун Ак-Талаа районунда төрт айыл өкмөттүн элин ара жолдо калтырган көпүрөнүн курулушу "дайынсыз жоголгон" 38 миллион сомдун айынан бүтпөй калган. Бул туурасында Sputnik Кыргызстан агенттигине аталган райондун акиминин биринчи орун басары Абдымалик Сулайманов билдирди.

© © фото очевидца, отправленное по WhatsApp-каналуКөпүрө көйгөйүн жергиликтүү элдин баласынан чоңуна дейре тартып жатат
Аварийный мост в Ак-Талинском районе Нарынской области - Sputnik Кыргызстан
Көпүрө көйгөйүн жергиликтүү элдин баласынан чоңуна дейре тартып жатат

Маалыматка ылайык, 2017-жылдын май айында Ак-Тал-Чат — Казарман жолунда узундугу 141,2 метр, туурасы 5 метр болгон көпүрөнүн ортоңку тирөөчү чөгүп, авариялык абалга кептелген. Мындан улам көпүрөнүн 44,3 метр жери оңдоого муктаж болот. Аны калыбына келтирүү үчүн Транспорт жана жолдор министрлиги тендер жарыялап, аны "Кербен жол курулуш" ААКсы 42 миллион 858,8 миң сом сунуштап утуп алган.

Сулаймановдун айтымында, алгач тендерден уткан компанияга министрлик 38 миллион сом бөлгөн. Алар көпүрөнү бетон эмес, темирден курууну пландап, жабдууларды Россиядан алмак болот. Бирок ана келет, мына келет болуп отуруп күзгө чейин созулат.

"Акыры "Кербен жол курулуш" компаниясынын жетекчилиги "38 миллион сомду Красноярскидеги бир фирмага которгонбуз, алар бизди алдап кетип, акчабызды таппай калдык" деп айтты. Ошентип иш башталбай жатып токтогон. Декабрь айында ишкананын башкы директору ооруканага түшүп, операция жасатты. Кийин ал январдын аягында каза болуп калды. Анын мүлкүн алты айга чейин конфискациялоого мыйзам жол бербейт экен, ошондуктан 38 миллион сом акча кайтарыла элек", — деди Сулайманов.

План боюнча көпүрө ушул жылдын 15-майында, тагыраагы, эртең толугу менен бүтүрүп пайдаланууга берилиши керек эле.  Бирок азыркыдай абалга кептелди. Мунун кесепетинен Көк-Жар, Жаңы-Талап, Кара-Ой жана Кызыл-Белес айыл аймактары райондун борборуна жете албай отурат. Каттам качан ачылары белгисиз. Эми алар Он-Арча — Жаңы-Талап — Ашырма жолу менен айланып, 220 чакырымды басып өтүшү керек. Ал жакта 12 миңдин тегерегиндеги калк жашайт.

Ак-Талаада ара жолдо калгандар Нарын дарыясынан аркан менен өтүүдө. Видео - Sputnik Кыргызстан
Ак-Талаада ара жолдо калгандар Нарын дарыясынан аркан менен өтүүдө. Видео
"Эми ал жакта жашагандарга жол кире, азык-түлүк кымбатташы мүмкүн, жер айдоо иштери жүрүп жаткан, күйүүчү май ала албай кыйналышат. Мындан сырткары, Соң-Көлгө келген туристтердин агымы токтойт. Туристтерди тейлеп, тиричилик кылган үй-бүлөлөр да көп болчу. Эртең аким экөөбүз ал жакка айланма жол аркылуу чыгабыз. Медицина кызматкерлери да барып оорулууларды, кош бойлуу келиндерди каттоого алат. Мындан сырткары, тейлөө кызматтары көрсөтүлөт", — деди акимдин орун басары.

Ал эми Транспорт жана жолдор министрлигинин маалымат кызматы "Кербен жол курулуш" компаниясы милдеттерин аткарбагандыктан, келишим бир тараптуу бузулганын билдирди. Мындан улам кайрадан долбоордук-сметалык документ иштелип чыгып, анын баасы 54,6 миллион сомду түзгөн.

"Көпүрөнү кайрадан куруу үчүн 2018-жылдын 4-январында министрликтин алдындагы Мамлекеттик жол-оңдоо курулуш башкармалыгы менен баасы 54 миллион 628 миң сомдук келишим түзүлгөн. Азыркы тапта анын курулуш иштерине 7 миллион сом бөлүнүп, тийиштүү иштер жасалууда. Көпүрөнү бүткөрүү иштери 25-июнга пландалган", — деп билдиришти министрликтен.

Состояние Бишкекских дорог, отремонтированных в прошлом году - Sputnik Кыргызстан
Элди нааразы кылган Бишкектин жолдору. Аны ким текшерип, кантип кабыл алат?
Анткен менен акимдин орун басары Сулайманов иштин солгун жүрүшүнө каражаттын убагында бөлүнбөй жатканы себеп болгонун белгилейт. Анын айтымында, "азыркы тапта тирөөчтөрү орнотулуп, жарым-жартылайы бүтүп калган, 15 метр жерге плиталарды койсо эле каттам ачылмак".

Аталган көпүрө 1967-жылы курулган.

Белгилей кетсек, быйыл, 7-мартта, УКМК дал ушул көпүрөгө байланыштуу кызматтык абалынан кыянаттык менен пайдалануу фактысы боюнча Жол чарба департаментинин директору Арстанбек Ибраевди кармаган. 

Жаңылыктар түрмөгү
0