00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
06:04
38 мин
Ежедневные новости
08:00
4 мин
Жаңылыктар
09:00
4 мин
Ежедневные новости
12:01
4 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
16:01
3 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Ежедневные новости
18:01
6 мин
Жаңылыктар
19:01
4 мин
Ежедневные новости. Погода на завтра
20:00
4 мин
Ежедневные новости
08:00
4 мин
Жаңылыктар
09:00
4 мин
Ежедневные новости
12:01
5 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
16:01
3 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Ежедневные новости
18:01
5 мин
Жаңылыктар
19:01
4 мин
Ежедневные новости
20:00
5 мин
Особый акцент
Эмне үчүн аутизм менен ооруган балдар көбөйүүдө? — белгилери, симптомдору жана себептери
23:05
45 мин
КечээБүгүн
Эфирге
г. Бишкек89.3
г. Бишкек89.3
г. Каракол89.3
г. Талас101.1
г. Кызыл-Кыя101.9
г. Нарын95.1
г. Чолпон-Ата105.0
г. Ош, Жалал-Абад107.1
Радиостудия Sputnik Кыргызстан в Бишкеке - Sputnik Кыргызстан, 1920
Радио

Кашаң атты "домпуш" деп колдонсо болот. Манасчынын түшүндүрмөсү

© Sputnik / Асель Сыдыкова"Көйкашка" коомдук фондунун мүчөсү, манасчы Нурбек Талантбеков. Архив
Көйкашка коомдук фондунун мүчөсү, манасчы Нурбек Талантбеков. Архив - Sputnik Кыргызстан, 1920, 09.04.2023
Жазылуу
"Көйкашка" коомдук фондунун мүчөсү, манасчы Нурбек Талантбеков "Манас" эпосунда кездешкен көөнө сөздөрдүн бирин чечмелеп берди.
Кашаң атты "Манаста" "домпуш" деп колдонгон учурлар бар. Бул тууралуу Нурбек Талантбеков Sputnik Кыргызстан радиосунун "Көөнө сөз" рубрикасында билдирди.
Кашаң атты "домпуш" деп колдонсо болот. Манасчынын түшүндүрмөсү
Анын айтымында, "Манас" эпосунда улуу идеяларды камтыган баяндар кездешет.
"Эпосто "домпуш" деген сөз кездешет. Ал басыгы жок, кашаң ат дегенди билдирет. Алсак:
"Басыгы жок аталып,
Баралабай жолдо такалып,
Узай албай маталып,
Кейишке башын малыптыр,
Домпушун кармап алыптыр",
— деген саптар бар. Ошол кезде деле аттын, тулпардын сынын билбей, маани бербей, этибар албагандар болгонун ушул ыр саптардан билсек болот", — деди Талантбеков.
Манасчы ошондой эле бул сөздүн кашаң, чобур деген маанилери кездешерин кошумчалады.
Жаңылыктар түрмөгү
0