Кыштын кычыраган суугуна карабай муздак темир чапкылап, дөңгөлөктөрдү ажыратып, түрдүү кызмат көрсөтүп жаткан балдарды кепке тарттык. Өзүн Данияр деп тааныштырган жигит автоунаалардын дөңгөлөктөрүн алмаштырып иштейт. Жайкы дөңгөлөктөрдү эринип алмаштырбай жүргөн айдоочуларга ал кеңеш берди.
— Данияр, айтсаңыз иштегениңизге канча болду?
— Менин иштегениме эки жыл болду. Бул жакта байкелерибиз үйрөткөн. Акчасы жакшы күнүңкүсүн күнүгө алабыз. Бир күндө 15-20 кардар тейлейбиз. Негизи өзүм жамап-жасаганга жакынмын. Бул жумушту деле жөндөмү бар киши алып кетсе керек.
— Суукта жумуш оор болсо керек?
— Биз көнүп калганбыз. Негизинен оор эле. Бизге ар кандай кардарлар келишет. Эсимде бир жолу домкрат менен дөңгөлөктү көтөрүп коюп, бери жакта иштеп жаткам, бир маалда эле көк музга домкрат сыймаланып жылып кетти. Анан айдоочусу бекер жаса деп көгөрүп туруп алды. Айла жок бекер жасаганга туура келди. Болбосо унаасы эчтеке болгон жок. Эми мындайлар көп эле болот. Убагында ыза болсоң, кийин эстеп алып күлөсүң.
— Дөңгөлөктөргө алгач кандай жолдор менен "диагноз" коюлат?
— Биринчи эле биз дөңгөлөктү чечип, андан соң сууга салып текшеребиз жарык жерин ушинтип аныктап анан жамап баштайбыз.
— Сиздердин кызматыңарга эмне кирет жана алардын баасы канча?
— Дөңгөлөктү үйлөтүү беш сом, жарылып калса 150 сомго жамайбыз. Дөңгөлөк көпкө чейин жүргөндө кургап кетет, аны 120 сомго майлайбыз. Дөңгөлөктү алмаштыруу 500 сомдон өйдө.
— Айдоочуларга кандай кеңеш берет элеңиз?
— Негизи дөңгөлөктөр канча жылга чыдайт?
— Сапатына жараша эң жакшылары беш жыл. Кытайдын дөңгөлөктөрү үч жылга жетет. А шишип кеткен учурда анын сапатына карабай башкасын тагабыз, болбосо ал жакшынакай туруп эле ара жолдо атылып кетсе жаман.
Эскертүү: Эгер дөңгөлөккө шишик чыгып кетсе, аны калыбына келтирем деп убара болбоңуз. Жаңысын же башкасын эле такканыңыз оң. Ал шишиктер дөңгөлөктүн эскилигинен кабар берет.