00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ежедневные новости
08:00
3 мин
Жаңылыктар
09:00
3 мин
Ежедневные новости
12:01
3 мин
Жаңылыктар
13:01
3 мин
Ежедневные новости
14:01
3 мин
Жаңылыктар
15:01
3 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 16:00
16:01
3 мин
Жаңылыктар
17:01
3 мин
Экономикалык панорама
17:04
40 мин
Ежедневные новости
18:01
5 мин
Жаңылыктар
19:01
4 мин
Ежедневные новости
20:00
4 мин
Утро хорошего дня
Времена, когда этот диагноз был смертельным прошли — беседа о ВИЧ-инфекции в Кыргызстане
06:03
44 мин
Күн башат
Республикадагы эстелик, айкелдер кантип жасалат жана орнотулат? Бирдиктүү тартиби барбы?
07:05
50 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 08:00
08:00
3 мин
Утро хорошего дня
Опасности недосыпа и храпа: интервью с сомнологом о здоровье и качестве сна
08:03
42 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 09:00
09:00
5 мин
Күн башат
Борбор Азияда суунун тартыштыгын кайсы факторлор шарттап жатат?
09:06
48 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 12:00
12:01
3 мин
Будь в курсе
Здания историко-культурного наследия предлагают отдавать взамен на инвестиции в Бишкеке. Чем это грозит городу?
12:04
45 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 13:00
13:01
3 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 14:00
14:01
3 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 15:00
15:01
3 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 16:00
16:01
3 мин
Максимальный репост
On air
16:05
2 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 17:00
17:01
3 мин
Сайтка саресеп
On air
17:05
45 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 18:00
18:01
5 мин
Тема дня
On air
18:07
30 мин
Жаңылыктар
Жаңылыктар. Чыгарылыш 19:00
19:01
5 мин
Ежедневные новости
Ежедневные новости. Выпуск 20:00
20:01
5 мин
КечээБүгүн
Эфирге
г. Бишкек89.3
г. Бишкек89.3
г. Каракол89.3
г. Талас101.1
г. Кызыл-Кыя101.9
г. Нарын95.1
г. Чолпон-Ата105.0
г. Ош, Жалал-Абад107.1
Радиостудия Sputnik Кыргызстан в Бишкеке - Sputnik Кыргызстан, 1920
Радио

Аскалиев: "Белестин" кийинки кадамы өкмөттүн буйрутмасынан көз каранды

© Sputnik / Асель Сыдыкова"Белес" компаниясынын башкы директору Мирбек Аскалиев
Белес компаниясынын башкы директору Мирбек Аскалиев - Sputnik Кыргызстан, 1920, 30.05.2022
Жазылуу
"Белес" компаниясынын башкы директору Мирбек Аскалиев аталган компания эл аралык автомобиль өндүрүүчүлөр ассоциациясынын мүчөсү экенин айтты.
2007-жылдан баштап Европадан жеңил унаа, 2010-жылдары чоң машиналарды ташып иштедим. Ал эми 2012-жылы автоунаа өндүрүү жаатында эмгектене баштагам. Эл аралык мамилелер жаатындагы кесипкөй юрист болгонум менен кичинемден бери техникага жакынмын, колум да билет. Мирбек Аскалиев Sputnik Кыргызстан радиосунда маек куруп жатып эми техникалык билим алууну көздөп жатам дейт.
Аскалиев: "Белестин" кийинки кадамы өкмөттүн буйрутмасынан көз каранды
Анын айтымында, Кыргызстанда автобустардын сапатын текшере турган тиешелүү лабораториялар жок. Андыктан автобусту Россияга алып барып текшертип, сертификациядан өткөргөнбүз.
"2012-жылдан баштап автоунаа өндүрүү жаатында аракеттерди көрүп, "Белес" компаниясы негизделген. Чоң автоконцерндер менен биргеликте унаа өндүрсөк ЕАЭБ боюнча 170 миллион кишилик рынок ачылат десек да аларды кызыктара алган жокпуз. 2018-жылдын аягы өз алдынча автобус өндүрүүнү баштадык. Ага чейин автоконцерндер менен сүйлөшүп, өндүрүштү көрүп, ошондой эле унаа куроо боюнча адистерди Европа, Түркияда окуттук. 2019-жылы Кара-Балтадагы заводдо "Белес" компаниясы башка үч (DAF, ZF, Paccar) автоконцерн менен биргеликте чет элдик инженерлердин көзөмөлүндө автобустарды чыгара баштаган. Биз расмий презентация жасаган жокпуз. Алгач сертификат алалы дегенбиз, бирок кимдир бирөө автобустардын фото жана видеолорун таратып салды. Ошол жылдары эле өкмөткө биздин автобустарды буйрутма берип сатып алууну сунуштадык. Азыр мамлекет 10 автобусту сыноо иретинде алууну пландап жатканы айтылды. Бирок келишимге кол коюла элек. Азыр автобустун баасы 186 миң евро деп бааланууда (20 жылдык ресурсу бар). Себеби тетиктери абдан сапаттуу. Бул баа Кыргызстан үчүн кымбат болгону менен Россия үчүн арзан. Учурда биздин кийинки кадамыбыз өкмөттүн буйрутмасынан көз каранды. Себеби башка мамлекеттерден буйрутма алуу үчүн автобустар өз мамлекетибизде ийгиликтүү колдонулушу керек. Завод келечекте өлкөдөгү башка ишкана менен фабрикалар иштеше алат (мисалы, Токмоктогу айнек заводу). Бул ата мекендик өндүрүш болуп, көптөгөн адамдарды жумуш менен камсыздап, машина куроо жаатында билим алган студенттер үчүн тажрыйба алуучу жана кийин иштеп калчу завод болот", — деди Аскалиев.
Ал ишкана ЕАЭБдин техникалык регламентинин бардык талаптарына жооп берерин, келечекте жергиликтүү рынокту сапаттуу автобустар менен камсыздап, эл аралык рынокко чыгууну да пландап жатканын кошумчалады.
Жаңылыктар түрмөгү
0