Кыргызстанда кайсы автоунаа арзандады? Базардагы абалга сереп

Жазылуу
Sputnik Кыргызстан автоунаа базарындагы машиналардын баасына көз жүгүртүп, элдин суроо-талабына ылайык үнөмдүү келген унаалардын орточо баасы канчалык өзгөргөнүн аныктады.
Инфографикада эң кенен тараган жылдардагы унаалардын баасы көрсөтүлөт.
Мониторинг 2021-жылдын январь айында жана ноябрында autobaza.kg, cars.kg, turbo.kg менен mashina.kg (сандар дээрлик айырмаланбайт) ресурстарындагы маалыматтардын негизинде жүргүзүлгөн.
Эң көп сатылган автоунааларга төмөнкүлөр кирди:
Daewoo Matiz;
Honda Fit;
Lada 2107;
Toyota IST;
Hyundai Getz;
Volkswagen Golf;
Mazda Demio;
Chevrolet Spark;
Honda Civic;
Toyota Prius.
Мында сатуучулар тарабынан айтылган орточо баалар келтирилди. Бул нарк автоунаалардын чыныгы баасы дегенди билдирбейт.
Дээрлик бардык унаалар 200 доллардан 1 500 долларга чейин кымбаттады. Болгону 2003, 2005 жана 2008-жылдары чыгарылган Lada 2107 үлгүсүндөгү унаанын баасы орто эсеп менен 100 долларга арзандаган.
Сатуучулар да, эксперттер да баалар көтөрүлөт деген пикирде. Айрыкча акчанын кунунун учканы буга таасирин тийгизет дейт Эльдар Абакиров.

"Элде накталай акча көп, бирок бул алар байып баратат дегенди билдирбейт. Болгону акчанын куну түшүп жатат. Мындай абал АКШ же Россияда эле эмес, Кыргызстанда да ошондой. Ушундан улам нарк, анын ичинде унаалардын да баасы өсүүдө", — деген эксперт.

Чет өлкөдөн унаа ташып келүүчү компаниянын ээси Данияр Салякаев да арзандайт деп үмүт кылуунун кереги жок деп эсептейт.
"Азыр дээрлик баары кымбаттап жатат. Автоунааларга суроо-талап бар, мындай кырдаалда арзандабайт. Бул бүгүнкү турмуштагы реалдуулук. Биз жакшы машина үчүн акча топтошубуз керек жана жыл өткөн сайын көбүрөөк чогултууга туура келүүдө", — деди ал.
"Элчи" коомдук-саясий изилдөө борборунун директору Денис Бердаков баанын өсүшү ири автоконцерндер башынан өткөргөн кризиске түздөн-түз байланыштуу экенин белгиледи.

"Автоунаа өндүрүүчүлөр электрондук башкаруу блоктору, тышкы электр приборлору, аларды башкаруу панелдери жана мультимедиалык системалар үчүн микросхемалардын жетишсиздигине туш болушкан. Пандемиядан, ошондой эле ар кайсы өлкөлөрдүн өндүрүш ишканаларына киргизилген чектөө чараларынан улам компоненттерди өндүрүү көлөмү азайды", — деп билдирди Бердаков.

Кыргызстандын автоунаа базарындагы автокөлүктөрдүн баасына чет өлкөдөн массалык түрдө ташылбай калганы да таасирин тийгизүүдө.
Бензиндин баасы мамлекет тарабынан жөнгө салынышы мүмкүн. Токтом долбоору>>
Жаңылыктар түрмөгү
0