Экономист: той берүү — ишкер үчүн коммуникациянын бир түрү
Той берүү — ишкер үчүн коммуникациянын түрү. Ал бизнесинин келечегин ойлоп, байланыш куралы катары тойду колдонуп, өзүнө керектүү кишилерди чакырат. Бирок мындай негизде той өткөргөн адамдар өтө аз. Бул тууралуу Нургүл Акимова Sputnik Кыргызстан радиосунун эфиринде маек куруп жатып билдирди.
Экономист: эки нерсеге салынган инвестициядан ар дайым пайдасын гана көрөсүң
Анын айтымында, адам экономикалык көз карандысыздыкка жетишүү үчүн киреше булактарын көбөйтүүсү зарыл.
"Ар бир адам өзүнүн каржы булагынын эртеңин ойлоно жүрүүсү керек. Өзгөчө жалданып иштеген жарандар бир эле киреше булагы менен отуруп калбай, түрдүү идеяларын ишке ашырып, кошумча каражат табууга далалаттанганы дурус. Ошону менен бирге эле өзүнүн чыгымдарын да иреттеп алганы жакшы. Маселен айрымдар той өткөргөндү жакшы көрөт. Жалпысынан алганда той берүү жаман адат эмес. Бирок ал үй-бүлөлүк бюджетке зыян алып келбеши керек. Кээ бирөөлөр экономикалык жактан алып караганда өздөрүнөн кескин айырмаланган коомдо жүрүшөт. Айланасындагыларга тең келип той берем деп чоң суммадагы карызга батышат. Бул туура эмес. Мага мындай коом менен достошуудан эмне пайда бар деп өзүнө суроо бериши керек. Ал эми айрымдар той берүүнү бизнесин андан ары өркүндөтүү үчүн колдонушат. Тойго келечекте өзүнө кереги тие турган, багыты бир адамдарды чогултат. Мындай ишкерлер, тилекке каршы, абдан аз", — деди Акимова.
Экономист айрым адамдар аң-сезимдин деңгээлинде эле ашыкча чыгым жасаганга жол бербесе, өзүн көзөмөлдөй албай калгандар күнүмдүк короткон акчасын жаза жүргөнү туура экенин кошумчалады.