Автоунаадан бөлүнүп чыккан кара түтүндүн экологияга тийгизген терс таасири абдан жогору. Анын негизги себеби сапатсыз мотор майларынын тандалышынан келип чыгат. Мындай пикирин Нурлан Кадыралиев Sputnik Кыргызстан радиосунун эфиринде маек куруп жатып билдирди.
Анын айтымында, Кыргызстанда 2000-2010-жылдарда чыгарылган унаалар көп болгондуктан 5W-40 синтетикалык мотор майын куюу сунушталат.
"Мен 2004-жылдан бери мотор майларын чет өлкөдөн Кыргызстанга ташып ишкерлик кылам. Элде туура маалымат жок болгондуктан көп көйгөй жаралып келет. Мисалы, туура эмес тандалган мотор майы автоунааны мөөнөтүнөн мурда жарактан чыгарып, көп чыгымга учуратат, мотор эрте бузулат. Кыргызстанда 2000-жылдан кийин чыгарылган машиналар көп. Анын жылына, техникалык мүнөзүнө карап май куюш керек. Айдоочулар көп учурда ушул этапта жаңылышат. Алсак, кыймылдаткыч майы жарым синтетикалык жана синтетикалык деп бөлүнөт. 2000-жылга чейинки автокөлүктөргө негизинен жарым синтекалык мотор майын колдонушат. Ал ысык, суукка чыдамдуулугу начар. 20 градус ысыкта май суюлуп кетет. Ага жараша унаанын кетирген чыгымы эселеп көбөйө баштайт. Мисалы, бизде 2000-2010-жылдарда чыгарылган унаалар көп болгондуктан 5W-40 синтетикалык мотор майын куюуну сунуштайм. Анткени климаттык ар түрдүү шартта реакция бербейт", — деди Кадыралиев.
Ошондой эле адис айдоочулар көп учурда акча аяп, сапатсыз мотор майын колдонуу менен чыгаша болорун кошумчалады.