"Кардардыкы дайым туура" деген сөз, албетте, ар бир сатып алуучуга дем берет. Бирок акча төлөп жатам деп эле ой келди аракеттерди кылуунун канчалык зарылдыгы бар? Анын үстүнө одоно кылык-жоруктар сатуучуларга гана эмес, башка кардарларга дагы көлөкөсүн түшүрүшү мүмкүн.
Дүкөндө жүрүү маданияты тууралуу Sputnik Кыргызстан агенттигинин окурмандарына этикет мугалими Нуржан Исмаилова айтып берди.
Эшикти кармап туруңуз
Товарды кармалабайт
Айрым товарлар, өзгөчө азык-түлүктөр таңгаксыз турган учурда аны кол менен кармалап, ары-бери жылдырууга болбойт. Баштыкка салып жатканда дагы атайын ошол товарды кармагычты же сузгучту колдонуңуз. Баса, базардан айырмаланып дүкөндө товарды сатып ала электе ооз тийүүгө тыюу салынган.
Кезек
Албаган товарга доомат койбоңуз
Кайсы бир товарларды, өзгөчө кийим-кечекти албай турганыңызды анык билсеңиз, улам бирин кийип көрүп, сатуучунун убактысын албаңыз. Ал эми алам деген ой менен көп кийимди кийип көрүп, бирок ылайыктуусун таппасаңыз, убара кылганыңыз үчүн сатуучудан кечирим сурап, ыраазычылык айтып коюңуз. Баса, дүкөндүн консультанттары сунуштаган товар сизге жакпай калган учурда андан сылык баш тартыңыз. Бирок эч убакта аны кагып-силкип, товар тууралуу башка кардарлардын көзүнчө негативдүү пикир айтпаңыз.
Жолтоо болбоңуз
Товарга кылдат мамиле кылыңыз
Товарга ар дайым кылдат мамиле кылыңыз, өзгөчө кийим-кечекке. Дүкөнчүлөр кыз-келиндерге кийимди ченеп көрүп жатканда упа менен помаданын тагын калтырбоону өтүнөт. Өзүңүз деле ойлоп көрсөңүз, сиз жактырган көйнөктүн булганганын байкасаңыз, албай коесуз да, туурабы?