12:22 23 Тогуздун айы 2019
Түз эфир
  • USD69.8114
  • EUR77.7804
  • RUB1.0971
Мектепке бара жаткан окуучу. Архивдик сүрөт

Кыргызстанда беш жылда канча бала мектепке жана бакчага барды? Статистика

© Sputnik / Эмиль Садыров
Коом
Кыскача шилтеме алуу
72 0 0

2014-жылга салыштырмалуу 2018-жылы бакчага баргандар 1,3 эсеге, ал эми мектепке баргандар 21 пайызга көбөйгөн.

БИШКЕК, 31-авг. — Sputnik. Улуттук статистика комитети 2014-жылдан 2018-жылга чейинки аралыкта бала бакча жана жалпы билим берүү мекемелерине канча бала барганын анализдеп чыкты.

Статкомдун маалыматына ылайык, 2014-жыл менен салыштырганда өлкөдө бакчага барган балдардын саны 1,3 эсеге өскөн. Алардын саны 2018-жылы 197 миңден ашкан.

Ал эми мектепке баргандар беш жылда 21 пайызга көбөйгөн.

"Өлкөдө 2018-2019-окуу жылында күндүзгү жалпы билим берүүчү 2265 уюм иштеди. Акыркы беш жылда аларда билим алган окуучулардын саны 21 пайызга өстү. Башкача айтканда, 1 миллион 268 миң баланы түзгөн. Алардын ичинен 623 миңи кыздар жана 645 миңге жакыны балдар", — деп жазылат маалыматта.

2018-2019-окуу жылында 143 миң окуучу биринчи класска кабыл алынган. Бул 2014-2015-окуу жылына салыштырганда 19 пайызга көп.

Статкомдун иликтөөсүндө кесиптик билим берүү уюмдарында окугандардын саны да жазылган. 2018-жылы республикада 98 кесиптик билим берүү уюму иштеп, ал жакта 30 миңге жакын адам билим алган. Жыл сайын мындай лицейлерди тогуз миңге чукул бүтүрүүчү аяктап, ал жактан орто билими тууралуу да аттестат алышат.

"Акыркы жылдары электромонтажник, автомеханик, электр газ менен ширетүүчү, кийим тигүүчү, айдоочу, слесарь, жыгач уста, ашпозчу, бухгалтер, улуттук буюмдарды даярдоочу кесипке кызыккандар көбөйдү",— деп жазылат билдирүүдө.

Статком кесиптик лицейлерди окуп бүтүргөн квалификациялуу жумушчулардын саны 2014-жылга караганда 2018-жылы 5 пайызга көбөйгөнүн кошумчалады.

Тема боюнча

Кылычбеков: мектеп жана бала бакчаларга 240 миң сом айып салынды
Кыргызстанда 48 миң бала электрондук кезек менен бакчага кирди
Белгилер:
бала бакча, мектеп, окуу, кесип, статистика

ЭҢ МААНИЛҮҮ